A közönség: szülők, hallgatók és a munkatársak

 


A közönség: szülők, hallgatók és munkatársak


Mottó

„A közönségből alkotó születik – a figyelésből team tag lesz.”


A közönség nem passzív szemlélő, hanem az alkotás folyamatának része. Figyel, inspirálódik, majd dönthet úgy, hogy bekapcsolódik a produkcióba. Ez több formában történhet:

  1. Témák, problémák felvetésével,
  2. Kérdésekkel, amelyek új szempontokat hoznak,
  3. Hozzászólással, véleménnyel,
  4. Értékeléssel, amely visszajelzést ad,
  5. Ötletekkel, amelyek irányt adhatnak,
  6. Új team alapításával, amikor valaki maga is kezdeményez.

A közönség így lép át a néző szerepéből az alkotó közösségbe: belép a csoportba vagy teambe, és saját energiáját adja hozzá a folyamathoz.

Ez az alkotó folyamat szocializációja – önkéntes, öntevékeny és önszerveződő. A team vezetés rotálódik. Új szervezési alapelvek születnek, amelyeket a social media adta lehetőségek erősítenek fel.

A közönség tehát nem passzív szemlélő, hanem az alkotás folyamatának része. Figyel, inspirálódik, majd dönthet úgy, hogy bekapcsolódik a produkcióba. A bekapcsolódás különböző formákat ölthet. Aki témát vagy problémát vet fel, új gondolatokat hoz be, segít kijelölni a közös fókuszt, és biztosítja, hogy a munka az aktuális kérdésekre reagáljon. Más a kérdéseivel kapcsolódik, amelyek gondolkodásra ösztönöznek, új irányokat nyitnak, és rávilágítanak a hiányosságokra. Van, aki hozzászólással és véleménnyel gazdagítja a folyamatot, teret adva párbeszédnek, vitának, és ezzel alakítja a közösség dinamikáját. Mások értékeléssel vesznek részt, amely megerősíti az erősségeket, visszajelzést ad a hiányosságokról, és növeli az elköteleződést. Az ötletek megosztása szintén fontos, hiszen új lehetőségeket nyit meg, inspirációt ad, és akár egyetlen gondolat is fordulatot hozhat a közös munkában. Végül van, aki odáig jut, hogy új teamet alapít: ekkor a közönség tagjából kezdeményezővé, vezetővé válik, és saját energiájával új lendületet ad a közösségnek.


A közönség így lép át a néző szerepéből az alkotó közösségbe: belép a csoportba vagy teambe, és saját energiáját adja hozzá a folyamathoz. Ez az alkotó folyamat szocializációja – önkéntes, öntevékeny és önszerveződő. A team vezető szerep rotálódik. Új szervezési alapelvek születnek, amelyeket a MIAIkotótárs és a social media adta lehetőségek erősítenek fel. A folyamat centrumában a mesterséges intelligencia van. Segít, versenyben megtanít az új technológiát alkalmazni.

A team valóságos térben is dolgozhat. Cégeknél manrézában szervezhető. 

Módszer Alkalmazás jellemzői

Értem. Először írok egy koherens bekezdést, utána melléteszem a táblázatot is:

Magyarázat (bekezdés):

Az intézmények tere többféle formában jelenik meg: az iskolák, egyetemek és cégek sajátos működési logikájuk szerint szerveződnek, de mindegyikhez tartozik egy közönség. Az iskoláknál a szülők, az egyetemeknél a hallgatók, a cégeknél a munkatársak és a felhasználók alkotják ezt a kört. E közönségből indulhat ki az alkotó folyamat, amelyben a családok és a teamek kulcsszerepet játszanak. A valóságos és digitális világ közötti átjárás lehetőséget ad arra, hogy a kezdeményezések egyszerre jelenjenek meg színpadként – ahol az eredmények bemutatódnak – és laboratóriumként, ahol a kísérletezés, a közös munka és az innováció zajlik. Így a közönségből aktív résztvevők, alkotók válhatnak.

Táblázat (áttekintés):

Intézmény

Közönség / Résztvevők

Tér és megjelenítés

Iskola

Szülők, családok, diákok

Valóságos tér: tanterem, közösségi tér; Digitális tér: online tanulás, bemutató. Megjelenítés: Színpad – a gyerekek szereplése, bemutatkozása.

Egyetem

Hallgatók, oktatók, kutatók

Valóságos tér: előadó, szeminárium, labor; Digitális tér: e-learning, kutatói platformok. Megjelenítés: Színpad + Labor – előadások, kutatások, kísérletek.

Cég

Munkatársak, felhasználók, piac

Valóságos tér: munkahely, iroda, termelőhely; Digitális tér: digitális labor, fejlesztőműhely. Megjelenítés: Labor – termékfejlesztés, innováció, együttműködés.

Ez a struktúra jól mutatja, hogy:

  • az iskola a családhoz és szülőkhöz kötődik, inkább a színpad logikájával működik,
  • az egyetem a hallgatók és kutatók tere, ahol a színpad és labor együtt van jelen,
  • a cég a munkatársak és a piac világa, amely elsősorban a labor innovációs logikáját követi.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

MIAlkotó ökoszisztéma

A lényeg

5. Műsorszám: MIA a DIGITÁLIS SZINHÁZ alkotótársa