A közönség: szülők, hallgatók és a munkatársak
A közönség: szülők, hallgatók és munkatársak
Mottó
„A közönségből alkotó születik – a figyelésből team tag lesz.”
A közönség nem passzív szemlélő, hanem az alkotás folyamatának része. Figyel, inspirálódik, majd dönthet úgy, hogy bekapcsolódik a produkcióba. Ez több formában történhet:
- Témák, problémák felvetésével,
- Kérdésekkel, amelyek új szempontokat hoznak,
- Hozzászólással, véleménnyel,
- Értékeléssel, amely visszajelzést ad,
- Ötletekkel, amelyek irányt adhatnak,
- Új team alapításával, amikor valaki maga is kezdeményez.
A közönség így lép át a néző szerepéből az alkotó közösségbe: belép a csoportba vagy teambe, és saját energiáját adja hozzá a folyamathoz.
Ez az alkotó folyamat szocializációja – önkéntes, öntevékeny és önszerveződő. A team vezetés rotálódik. Új szervezési alapelvek születnek, amelyeket a social media adta lehetőségek erősítenek fel.
A közönség tehát nem passzív szemlélő, hanem az alkotás folyamatának része. Figyel, inspirálódik, majd dönthet úgy, hogy bekapcsolódik a produkcióba. A bekapcsolódás különböző formákat ölthet. Aki témát vagy problémát vet fel, új gondolatokat hoz be, segít kijelölni a közös fókuszt, és biztosítja, hogy a munka az aktuális kérdésekre reagáljon. Más a kérdéseivel kapcsolódik, amelyek gondolkodásra ösztönöznek, új irányokat nyitnak, és rávilágítanak a hiányosságokra. Van, aki hozzászólással és véleménnyel gazdagítja a folyamatot, teret adva párbeszédnek, vitának, és ezzel alakítja a közösség dinamikáját. Mások értékeléssel vesznek részt, amely megerősíti az erősségeket, visszajelzést ad a hiányosságokról, és növeli az elköteleződést. Az ötletek megosztása szintén fontos, hiszen új lehetőségeket nyit meg, inspirációt ad, és akár egyetlen gondolat is fordulatot hozhat a közös munkában. Végül van, aki odáig jut, hogy új teamet alapít: ekkor a közönség tagjából kezdeményezővé, vezetővé válik, és saját energiájával új lendületet ad a közösségnek.
A közönség így lép át a néző szerepéből az alkotó közösségbe: belép a csoportba vagy teambe, és saját energiáját adja hozzá a folyamathoz. Ez az alkotó folyamat szocializációja – önkéntes, öntevékeny és önszerveződő. A team vezető szerep rotálódik. Új szervezési alapelvek születnek, amelyeket a MIAIkotótárs és a social media adta lehetőségek erősítenek fel. A folyamat centrumában a mesterséges intelligencia van. Segít, versenyben megtanít az új technológiát alkalmazni.
A team valóságos térben is dolgozhat. Cégeknél manrézában szervezhető.
Módszer Alkalmazás jellemzői
Értem. Először írok egy koherens bekezdést, utána melléteszem a táblázatot is:
Magyarázat (bekezdés):
Az intézmények tere többféle formában jelenik meg: az iskolák, egyetemek és cégek sajátos működési logikájuk szerint szerveződnek, de mindegyikhez tartozik egy közönség. Az iskoláknál a szülők, az egyetemeknél a hallgatók, a cégeknél a munkatársak és a felhasználók alkotják ezt a kört. E közönségből indulhat ki az alkotó folyamat, amelyben a családok és a teamek kulcsszerepet játszanak. A valóságos és digitális világ közötti átjárás lehetőséget ad arra, hogy a kezdeményezések egyszerre jelenjenek meg színpadként – ahol az eredmények bemutatódnak – és laboratóriumként, ahol a kísérletezés, a közös munka és az innováció zajlik. Így a közönségből aktív résztvevők, alkotók válhatnak.
Táblázat (áttekintés):
|
Intézmény |
Közönség / Résztvevők |
Tér és megjelenítés |
|
Iskola |
Szülők, családok, diákok |
Valóságos tér: tanterem, közösségi tér; Digitális tér: online tanulás, bemutató. Megjelenítés: Színpad – a gyerekek szereplése, bemutatkozása. |
|
Egyetem |
Hallgatók, oktatók, kutatók |
Valóságos tér: előadó, szeminárium, labor; Digitális tér: e-learning, kutatói platformok. Megjelenítés: Színpad + Labor – előadások, kutatások, kísérletek. |
|
Cég |
Munkatársak, felhasználók, piac |
Valóságos tér: munkahely, iroda, termelőhely; Digitális tér: digitális labor, fejlesztőműhely. Megjelenítés: Labor – termékfejlesztés, innováció, együttműködés. |
Ez a struktúra jól mutatja, hogy:
- az iskola a családhoz és szülőkhöz kötődik, inkább a színpad logikájával működik,
- az egyetem a hallgatók és kutatók tere, ahol a színpad és labor együtt van jelen,
- a cég a munkatársak és a piac világa, amely elsősorban a labor innovációs logikáját követi.


Megjegyzések
Megjegyzés küldése