10. Műsorszàm; MIAIkotótnrs a Versenyben

 


MIAIkotórárs a Versenyben



A MIA (Mesterséges Intelligencia Alkotótárs) a színházi bemutató után többféle módon tud segíteni:

A tanulók videó pitch-e után

  • Megérti a lényeget: gyorsan kiszedi az ötlet fő üzenetét.
  • Stílust és szerkezetet értékel: mennyire világos, mennyire meggyőző.
  • Javaslatokat ad: hogyan lehetne rövidebb, frappánsabb, jobban felépített.

A közönség hozzászólásaihoz

  • Kérdéseket gyűjt: összeszedi, hogy a közönség mit kérdez.
  • Kérdéseket generál: ő maga is fel tud tenni további, elgondolkodtató kérdéseket.
  • Összegzést ír: röviden leírja, mi hangzott el a közönségtől, milyen benyomások születtek.

✍️ Véleményezés

  • Pozitívumokat kiemel (pl. kreatív, újszerű, közérthető).
  • Fejlesztési pontokat jelez (pl. hosszú, hiányzik vizualizáció, kellene érzelmi elem).
  • Pontozni is tud előre meghatározott szempontok szerint (pl. 1–10 skálán: érthetőség, újdonság, meggyőzőerő).

Mit tud a MiA?

  1. Kérdezni – rávezető, kritikus vagy inspiráló kérdéseket feltenni.
  2. Véleményezni – rövid visszajelzést adni erősségekről és gyengeségekről.
  3. Összegzést írni – a tanulói előadás és a közönségi reakciók alapján egy 5–10 soros záróértékelést.

Végül a MiA úgy működik, mint egy digitális zsűritag, aki mindig objektív, gyors és segít abban, hogy a tanulók és a közönség is többet tanuljon a bemutatókból.

Egy konkrét példát 👇

Tanulói videó pitch (példa)

“Az alkalmazásunk segít a diákoknak gyorsabban tanulni, mert mesterséges intelligencia alapú kérdés-felelet rendszert tartalmaz. Így mindenki a saját tempójában tud fejlődni, és a tanárnak is könnyebb nyomon követni a haladást.”

Közönség hozzászólásai (példa)

  1. „Ez tényleg működik minden tantárgyban?”
  2. „Van benne játékos elem, vagy inkább komoly tanulásra való?”
  3. „A tanár hogyan látja a diákok válaszait?”

A MIA reakciói

1. Kérdések:

  • Miben különbözik ez más tanulóappoktól?
  • Hogyan biztosítjátok, hogy a diák ne csak bemagolja, hanem meg is értse a tananyagot?

2. Véleményezés:

  • Erősség: rövid és érthető, világos a probléma és a megoldás.
  • Fejlesztési pont: jó lenne példát mondani egy konkrét tantárgyra, ahol ez működik.

3. Összegzés:

„A pitch világosan bemutatta az alkalmazás fő funkcióját: a személyre szabott tanulást. A közönséget elsősorban a tantárgyi alkalmazhatóság és a tanári szerep érdekli. Érdemes lenne a következő bemutatóban konkrét példákat és játékos elemeket is kiemelni.”


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

MIAlkotó ökoszisztéma

A lényeg

5. Műsorszám: MIA a DIGITÁLIS SZINHÁZ alkotótársa