10. Műsorszàm; MIAIkotótnrs a Versenyben
MIAIkotórárs a Versenyben
A MIA (Mesterséges Intelligencia Alkotótárs) a színházi bemutató után többféle módon tud segíteni:
A tanulók videó pitch-e után
- Megérti a lényeget: gyorsan kiszedi az ötlet fő üzenetét.
- Stílust és szerkezetet értékel: mennyire világos, mennyire meggyőző.
- Javaslatokat ad: hogyan lehetne rövidebb, frappánsabb, jobban felépített.
A közönség hozzászólásaihoz
- Kérdéseket gyűjt: összeszedi, hogy a közönség mit kérdez.
- Kérdéseket generál: ő maga is fel tud tenni további, elgondolkodtató kérdéseket.
- Összegzést ír: röviden leírja, mi hangzott el a közönségtől, milyen benyomások születtek.
✍️ Véleményezés
- Pozitívumokat kiemel (pl. kreatív, újszerű, közérthető).
- Fejlesztési pontokat jelez (pl. hosszú, hiányzik vizualizáció, kellene érzelmi elem).
- Pontozni is tud előre meghatározott szempontok szerint (pl. 1–10 skálán: érthetőség, újdonság, meggyőzőerő).
Mit tud a MiA?
- Kérdezni – rávezető, kritikus vagy inspiráló kérdéseket feltenni.
- Véleményezni – rövid visszajelzést adni erősségekről és gyengeségekről.
- Összegzést írni – a tanulói előadás és a közönségi reakciók alapján egy 5–10 soros záróértékelést.
Végül a MiA úgy működik, mint egy digitális zsűritag, aki mindig objektív, gyors és segít abban, hogy a tanulók és a közönség is többet tanuljon a bemutatókból.
Egy konkrét példát 👇
Tanulói videó pitch (példa)
“Az alkalmazásunk segít a diákoknak gyorsabban tanulni, mert mesterséges intelligencia alapú kérdés-felelet rendszert tartalmaz. Így mindenki a saját tempójában tud fejlődni, és a tanárnak is könnyebb nyomon követni a haladást.”
Közönség hozzászólásai (példa)
- „Ez tényleg működik minden tantárgyban?”
- „Van benne játékos elem, vagy inkább komoly tanulásra való?”
- „A tanár hogyan látja a diákok válaszait?”
A MIA reakciói
1. Kérdések:
- Miben különbözik ez más tanulóappoktól?
- Hogyan biztosítjátok, hogy a diák ne csak bemagolja, hanem meg is értse a tananyagot?
2. Véleményezés:
- Erősség: rövid és érthető, világos a probléma és a megoldás.
- Fejlesztési pont: jó lenne példát mondani egy konkrét tantárgyra, ahol ez működik.
3. Összegzés:
„A pitch világosan bemutatta az alkalmazás fő funkcióját: a személyre szabott tanulást. A közönséget elsősorban a tantárgyi alkalmazhatóság és a tanári szerep érdekli. Érdemes lenne a következő bemutatóban konkrét példákat és játékos elemeket is kiemelni.”

Megjegyzések
Megjegyzés küldése