6. Műsorszám: AZ ISKOLA

 


AZ ISKOLA

Mit kell tudni a Digitális Színházhoz



A Digitális Színház az iskola, a család és a mesterséges intelligencia közös tere, ahol az alkotás, a tanulás és a játék egyszerre van jelen. Ahhoz, hogy az iskola eredményesen bekapcsolódjon, néhány alapvető készséget el kell sajátítani:

1. Google dokumentáció kezelése

Az alkotómunka alapja a közös írás. A diákoknak és tanároknak tudniuk kell Google Dokumentumot használni: szöveget írni, szerkeszteni, formázni, képet és videót csatolni, majd mindezt a Stúdióba eljuttatni. Ez adja az előadás forgatókönyvének és tartalmának alapját.

2. Szövegjavítás a MIA segítségével

A szövegek nem véglegesek: a MIA segít azok stilizálásában, hibajavításában és bővítésében. Ez a közös munka a mesterséges intelligenciával gyorsabbá, pontosabbá és élvezetesebbé teszi a felkészülést.

3. Fotózás és plakátkészítés a MIA-val

A diákok portréfotókat készítenek egymásról, majd ezeket a MIA segítségével feldolgozzák. A fotók és rövid szövegek alapján plakátokat hoznak létre, amelyek vizuálisan kiemelik az ötletek lényegét. Ezáltal a gyerekek megtapasztalják, hogyan válik a személyes kép és a kreatív megfogalmazás közös üzenetté.

4. Filmkészítés bármely szerkesztővel

Rövid klipek, riportok vagy színdarabrészletek készítése bármely egyszerű filmszerkesztő programmal (pl. mobilos vágóappokkal). A filmek a Digitális Színház színpadára kerülnek, így minden tanuló aktív résztvevője lehet az előadásnak.

5. TikTok használata a családdal

A Digitális Színház közönsége a család és a tágabb közösség. A TikTok segít abban, hogy a közös munka eredménye élőben is látható legyen. A gyerek nem egyedül van jelen, hanem a szülőkkel együtt, akik segítenek a bemutatásban és a közös élmény megosztásában.

6. INNOTRIATLON VERSENY


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

MIAlkotó ökoszisztéma

A lényeg

5. Műsorszám: MIA a DIGITÁLIS SZINHÁZ alkotótársa