7. Műsorszám; INNOTRIATLON VERSENY (2013)
INNOTRIATLON
– a Digitális Színház versenye
Az induló ötlet szlogenje: Verseny a sikeres ötletekért!
Amikor a diákok elsajátították a Digitális Színház alapjait – a szövegírást, a szövegjavítást, a fotózást, a plakátkészítést, a filmkészítést és a videó-pitchet –, következik a nagy próba, az INNOTRIATLON.
Ez egy háromrészes alkotóverseny, amelyben minden tanuló próbára teheti tudását és kreativitását.
1. Az ötlet szövegben
A diák kitalál egy új gondolatot vagy megoldást, és szövegben megfogalmazza. Ez az alap, amelyre a további bemutatás épül.
2. Az ötlet plakáton
Az ötlet lényegét vizuálisan is meg kell jeleníteni. A plakát válaszol a kérdésre:
„Mit tud az ötlet?”
Ez a vizuális üzenet segít a közönségnek megérteni, miért fontos vagy különleges az elképzelés.
3. Az ötlet piacra dobása – Videó Pitch
Végül egy rövid, egyperces videó-pitch következik. Ez a kisfilm választ ad a kérdésre:
„Miért vegyem meg?”
A diák röviden és meggyőzően mutatja be az ötlet előnyeit, értékét, és bevonja a közönséget a döntésbe.
Az INNOTRIATLON egyszerre játék, tanulás és verseny:
- fejleszti a kreativitást,
- erősíti az önkifejezést,
- megtanít a közönséghez szólni,
- és közelebb hozza a gyerekeket az innováció valódi világához.
A probléma
Az élet sok területén a mások gondolatait elnyomó, a "mindent tudó főnökök" dominálnak. Az ember még mindig inkább szolgának, mint alkotó munkatársak kell. Az innovációban kevés az eredeti ötlet, a valódi innovációs team munka. Ha előfordul akkor sem eléggé motivált. Elmarad az ötletelés. Ha mégis van, nem kellően eredményes, még akkor sem az, ha a teamek nagyon ritkán, kreativitást előmozdító alkotótechnikákat, például brainstormingot alkalmaznak.
A célkitűzés
Legyen a munka motivált az induló ötletek megfogalmazásában, fejlesztésében, és kidolgozásában.
A célelérésére szolgáló induló ötlet
Az ember sajátja, hogy van ötlete. Bátorítani célszerű az ötletelést, amelyben a versenynek jelentős motiváló hatása van.
Három sportból (úszás, kerékpározás, futás) áll Triatlon. Az analógia módszerét alkalmazva álljon egymásra épülően, három alkotó tevékenységből az innoTriatlon verseny. A versenyszámok:
- Első: Ötlet SZÖVEGBEN
- Második: A lényeg:Mit tud az ötlet PLAKÁTON
- Harmadik: Az ötlet piacra dobása VIDEÓ PITCH-en. Ez alapján interaktív kommunikáció a KÖZÖNSÉGGEL
A verseny követelményei
- Szülessen nagyszámú ötlet, legyen egyszerűen megoldott a szűrésük, és
- Legyen a verseny az egyének és a teamek között,
- Szerveződjön alkotó folyamattá a három versenyszám,
- Legyen mérhető az egyének és a teamek teljesítménye,
- Legyen meghatározható az egyének és a teamek rangsora, a győztesek és helyezettjei.
- Legyen gyakorolható az AI szervezőmérnök moderációs és team vezetői tevékenysége,
- Legyenek alkalmazhatóak az induló ötletek és a Produktumok "eladásának" módszerei,
- A verseny legyen dokumentálható, kézben tartható, s teljesüljön a szabályzat és etikai kódex betartatása.
Az ötleteket kiváltó kérdés
Milyen tevékenységekből áll versenyt?
A gondolati képek (Tartalom)
- A versenyzők, az AI szervezőmérnök
- A mentorok és a Zsűri,
- A Szabályzat és az Etikai kódex,
- Dokumentumok,
- Verseny mérése, a versenyszámok eredményei,
- Módszerek és a prezentáció,
- Szűrések,


Megjegyzések
Megjegyzés küldése