7. Műsorszám; INNOTRIATLON VERSENY (2013)

 


INNOTRIATLON 

– a Digitális Színház versenye



Az induló ötlet szlogenje: Verseny a sikeres ötletekért!

Amikor a diákok elsajátították a Digitális Színház alapjait – a szövegírást, a szövegjavítást, a fotózást, a plakátkészítést, a filmkészítést és a videó-pitchet –, következik a nagy próba, az INNOTRIATLON.


Ez egy háromrészes alkotóverseny, amelyben minden tanuló próbára teheti tudását és kreativitását.

1. Az ötlet szövegben

A diák kitalál egy új gondolatot vagy megoldást, és szövegben megfogalmazza. Ez az alap, amelyre a további bemutatás épül.

2. Az ötlet plakáton

Az ötlet lényegét vizuálisan is meg kell jeleníteni. A plakát válaszol a kérdésre:

„Mit tud az ötlet?”

Ez a vizuális üzenet segít a közönségnek megérteni, miért fontos vagy különleges az elképzelés.

3. Az ötlet piacra dobása – Videó Pitch

Végül egy rövid, egyperces videó-pitch következik. Ez a kisfilm választ ad a kérdésre:

„Miért vegyem meg?”

A diák röviden és meggyőzően mutatja be az ötlet előnyeit, értékét, és bevonja a közönséget a döntésbe.

Az INNOTRIATLON egyszerre játék, tanulás és verseny:

  • fejleszti a kreativitást,
  • erősíti az önkifejezést,
  • megtanít a közönséghez szólni,
  • és közelebb hozza a gyerekeket az innováció valódi világához.

A probléma

Az élet sok területén a mások gondolatait elnyomó, a "mindent tudó főnökök" dominálnak. Az ember még mindig inkább szolgának, mint alkotó munkatársak kell. Az innovációban kevés az eredeti ötlet, a valódi innovációs team munka. Ha előfordul akkor sem eléggé motivált.  Elmarad az ötletelés. Ha mégis van, nem kellően eredményes, még akkor sem az, ha a teamek nagyon ritkán, kreativitást előmozdító alkotótechnikákat, például brainstormingot alkalmaznak. 

A célkitűzés

Legyen a munka motivált az induló ötletek megfogalmazásában, fejlesztésében, és kidolgozásában.

A célelérésére szolgáló induló ötlet

Az ember sajátja, hogy van ötlete. Bátorítani célszerű az ötletelést, amelyben a versenynek jelentős motiváló hatása van.  

Három sportból (úszás, kerékpározás, futás) áll Triatlon. Az analógia módszerét alkalmazva álljon egymásra épülően, három alkotó tevékenységből az innoTriatlon verseny. A versenyszámok:

  • Első: Ötlet SZÖVEGBEN 
  • Második: A lényeg:Mit tud az ötlet PLAKÁTON
  • Harmadik: Az ötlet piacra dobása VIDEÓ PITCH-en. Ez alapján interaktív kommunikáció a KÖZÖNSÉGGEL

A verseny követelményei

  • Szülessen nagyszámú ötlet, legyen egyszerűen megoldott a szűrésük, és
  • Legyen a verseny az egyének és a teamek között,
  • Szerveződjön alkotó folyamattá a három versenyszám,
  • Legyen mérhető az egyének és a teamek teljesítménye,
  • Legyen meghatározható az egyének és a teamek rangsora, a győztesek és helyezettjei.
  • Legyen gyakorolható az AI szervezőmérnök moderációs és team vezetői tevékenysége,
  • Legyenek alkalmazhatóak az induló ötletek és a Produktumok "eladásának" módszerei,
  • A verseny legyen dokumentálható, kézben tartható, s teljesüljön a szabályzat és etikai kódex betartatása.


Az ötleteket kiváltó kérdés 

Milyen tevékenységekből áll versenyt?

A gondolati képek (Tartalom)

  • A versenyzők, az AI szervezőmérnök
  • A mentorok és a Zsűri,
  • A Szabályzat és az Etikai kódex,
  • Dokumentumok,
  • Verseny mérése, a versenyszámok eredményei,
  • Módszerek és a prezentáció,
  • Szűrések,

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

MIAlkotó ökoszisztéma

A lényeg

5. Műsorszám: MIA a DIGITÁLIS SZINHÁZ alkotótársa